Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Înscriere în Învățământul Preșcolar și Antepreșcolar

Înscriere în Învățământul Preșcolar și Antepreșcolar

Instituții participante la programul pilot

    • Creșa Nr. 1 Mangalia
    • Grădiniţa Cu Program Prelungit “Azur” Constanţa
    • Creşa Nr. 5 “Lumea Poveştilor”
    • Grădiniţa Cu Program Prelungit “Căsuţa de Turtă Dulce” Constanţa
    • Grădiniţa Cu Program Prelungit “Norocel” Constanţa
    • Creşa Numărul 13 “Fluturaşii”
    • Grădiniţa Cu Program Prelungit “Lumea Copiilor” Constanţa
    • Grădiniţa Cu Program Prelungit ’Perluţele Mării” Constanţa
    • Creșa Nr. 1 Constanța
    • Grădiniţa Cu Program Normal “Prichindel” Hârşova
    • Grădiniţa Cu Program Normal Vadu Oii
  • Grădiniţa Cu Program Prelungit “Tic-Pitic” Hârşova
  • Grădiniţa Cu Program Prelungit Nr. 6 Constanţa
  • Grădiniţa Cu Program Prelungit Nr.10 Constanţa
  • Grădiniţa Cu Program Normal Nr. 22 Constanţa
  • Grădiniţa Cu Program Prelungit Nr. 42 Constanţa
  • Grădiniţa Cu Program Prelungit Nr. 57 Constanţa
  • Grădiniţa “Curcubeul Magic” Constanţa

Descarcă: Prezentare Proiect pilot Automatizare Inscriere in Invatamantul Prescolar si Anteprescolar 26 – 30 Mai 2025

Cum funcționează?

Proiectul pilot de digitalizare a procesului de înscriere în învățământul preșcolar se realizează pe baza Contractului de acordare a finanțării NR. CITY044/ 07.06.2024, semnat între INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN CONSTANȚA, în calitate de Beneficiar și UNIVERSITATEA OVIDIUS DIN CONSTANTA, în calitate de Prestator și Coordonator al Consorțiului CiTylnnoHub.

Acest proiect își propune digitalizarea procesului de înscriere în învățământul preșcolar, facilitând părintelui sau reprezentantului legal al copilului să depună cererea pentru înscriere la grădinițe în format digital prin intermediul unui asistent virtual tip chatbot cu suport de automatizare inteligentă (RPA).

Beneficiile acestui sistem includ economisirea timpului pentru părinți, reducerea birocrației și creșterea transparenței în procesul de înscriere. Părintele sau reprezentantul legal al copilului va încărca informațiile și documentele necesare conform Metodologiei-cadru din 15 martie 2024 de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare, aprobată prin Ordinul 4018/2024 al Ministerului educației („Metodologia”), în format digital. Odată ce aceste date sunt furnizate, sistemul va genera o cerere completată, împreună cu documentele încărcate, pe care părintele o va confirma.

După confirmare, sistemul va trimite automat solicitanților o notificare prin email referitoare la înregistrarea cererii, care conține și cererea completată, asigurându-se astfel că aceștia sunt la curent cu statusul înscrierii. De asemenea, instituția de învățământ va fi notificată automat și va primi setul de documente aferent.

Este important de menționat că digitalizarea procesului se concentrează exclusiv pe colectarea datelor și documentelor necesare pentru înscrierea în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România („SIIIR”), prin intermediul utilizării tehnologiei de automatizare inteligentă (RPA). Selecția candidaților admiși sau respinși rămâne un proces manual, gestionat de comisiile instituțiilor de învățământ.

Documentele originale vor fi predate de către părinți sau reprezentanți legali exclusiv pentru copiii admiși în urma procesului de evaluare, asigurând astfel o gestionare eficientă și transparentă a înscrierilor.

Proiectul pilot are ca scop simplificarea și eficientizarea acestui proces esențial pentru părinți și instituțiile de învățământ și va funcționa în paralel cu modalitățile deja existente pentru înscriere.

 

Calendarul

înscrierii copiilor antepreșcolari și preșcolari în anul școlar 2025-2026 în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementar.

Calendar înscrieri

 

Criteriile generale de departajare pentru înscrierea la creșă 2025

  • copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs;
  • domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere);
  • ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/SRL se asimilează cu cea a părinților/reprezentanților legali care lucrează;
  • cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;
  • existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004, cu modificările și completările ulterioare;
  • existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală);
  • cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii) cu certificat de handicap; (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția de Ocupare a Forței de Muncă;
  • părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământuluiprimar) și/sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.

 

Criteriile generale de departajare pentru înscrierea la grădiniță 2025

    • copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la începutul anului școlar;
    • domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere);
    • cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;
    • existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004, cu modificările și completările ulterioare;
    • existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală);
    • ambii părinți/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puțin unul dintre ei se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii)

cu certificat de handicap; (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția de Ocupare a Forței de Muncă;

  • existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a certificatului de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE;
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.

 

Care sunt documentele necesare?

  • certificatul de naștere al copilului;
  • actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal;
  • adeverința de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;
  • unde este cazul, alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere
  • document care dovedește tutela sau măsura de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004 de care beneficiază copilul
  • document care dovedește că acesta este în grija unui singur părinte (familie monoparentală);
  • certificatul medical de încadrare in grad de handicap a copilului si/sau certificatul de orientare școlară si profesionala eliberat de CJRAE/CMBRAE;
  • document care dovedește că cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal se încadrează în una dintre situațiile:
    • (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale;
    • (ii) cu certificat de handicap;
    • (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția de Ocupare a Forței de Muncă.

Descarcă: Afiș proiect pilot Chatbot Ana

 

Notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

1. Operatori și scop

Datele cu caracter personal pe care le includeți în acest chatbot, inclusiv cele din documentele pe care le atașați, sunt prelucrate de către Ministerul Educației și Cercetării, de către Inspectoratul Școlar Județean Constanța și de către unitățile de învățământ pentru care optați (lista și adresele lor se găsesc aici), în calitate de operatori de date cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE („GDPR”), în scopul realizării atribuțiilor, drepturilor și obligațiilor legale ale acestora în legătură cu înscrierea copilului dvs. în educația timpurie.

 

2. Datele cu caracter personal prelucrate

Vor fi prelucrate atât datele dvs., în calitate de părinte/reprezentant legal, cât și datele copilului dvs.,  necesare completării cererii pentru înscrierea copilului dvs. la grădiniță.

Datele provin direct de la dvs. și cuprind: datele de identificare, date de contact, adresa de domiciliu și reședință, date de stare civilă, privind cetățenia și naționalitatea, date privind situația dvs., după caz (șomer, în căutarea unui loc de muncă, pensionar, înscris la o unitate de învățământ la zi, în îngrijire trei sau mai mulți copii), date privind grupele, tipul de învățământ și limba de predare, numele fraților/surorilor copilului, după caz. Din categoria datelor speciale, se vor prelucra datele din certificatul medical de încadrare în grad de handicap, dacă este cazul.

În cazul în care nu furnizați aceste date, cererea nu va putea fi completată și în consecință nu veți putea efectua înscrierea copilului la grădiniță prin această modalitate.

Chatbotul nu implică procese decizionale automatizate, nu implică profilare și nu folosește inteligență artificială.

În urma completării informațiilor din chatbot, veți primi un e-mail pentru a  confirma înregistrarea, iar selecția candidaților se va face de către instituțiile de învățământ selectate de dvs., în concordanță cu prevederile legale aplicabile. Ulterior, datele vor fi încărcate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România.

Datele vor fi păstrate de către operatori, într-o formă care permite identificarea, pentru perioada necesară îndeplinirii scopurilor prelucrării.

 

3. Destinatarii datelor cu caracter personal

Operatorii au încredințat dezvoltarea chatbotului și asigurarea infrastructurii tehnice către parteneri cu care au relații contractuale. Acești parteneri au acces la datele cu caracter personal pentru scopuri strict limitate la asigurarea funcționalităților tehnice și a fluxului de date către operatori. Perioada de retenție a datelor de către aceștia este limitată la durata strict necesară îndeplinirii suportului tehnic. Drepturile și obligațiile părților, precum și securitatea datelor este asigurată prin mecanisme contractuale adecvate cu privire la protecția datelor cu caracter personal. Destinatarii datelor au sediul pe teritoriul României.

 

4. Datele de contact ale operatorilor

Puteți consulta politica completă privind datele cu caracter personal a Ministerului Educației și Cercetării aici și puteți contacta responsabilul cu protecția datelor la adresa dpo@edu.gov.ro.

Puteți contacta Inspectoratul Școlar Județean Constanța la adresa  isj-cta@isjcta.ro si unitățile de învățământ incluse în programul pilot.

 

5. Drepturile dvs. conform GDPR

Drepturile pe care le aveți in baza prevederilor și în condițiile prevăzute de GDPR sunt următoarele:

a) Dreptul de acces

Aveți dreptul de a obține o confirmare că datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate sau nu. De asemenea, aveți dreptul de a obține detaliile prelucrării, precum și o copie a acestor date cu caracter personal.

b) Dreptul la rectificare

Aveți dreptul ca datele cu caracter personal inexacte să fie rectificate și, ținând cont de scopul prelucrării, datele cu caracter personal incomplete să fie completate.

c) Dreptul la restricționarea prelucrării

În unele cazuri, aveți dreptul să solicitați și sa obțineți restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal. Aceste cazuri includ situațiile în care: i) acuratețea datelor a fost contestată, pe perioada efectuării verificărilor de către operator; ii) datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal si dvs. vă opuneți ștergerii lor iii) operatorul nu mai are nevoie de date, dar dvs. solicitați păstrarea lor cu scopul constatării, exercitării sau apărării unui drept în instanță.

d) Dreptul la ștergerea datelor

În unele cazuri, aveți dreptul la ștergerea datelor cu caracter personal fără întârzieri nejustificate. Aceste circumstanțe includ situațiile când: i) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; ii) Va retrageți consimțământul pentru prelucrarea datelor; și iii) datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal. Cu toate acestea, există anumite excluderi generale ale dreptului la ștergerea datelor. Aceste excluderi generale includ cazurile în care este necesară prelucrarea; i) pentru exercitarea dreptului la liberă exprimare și la informare; ii) respectarea unei obligații legale; sau (iii) constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.

e) Dreptul de a vă retrage consimțământul

În măsura în care baza legală pentru prelucrare este consimțământul dvs., aveți dreptul să vă retrageți consimțământul în orice moment. Retragerea nu va afecta legalitatea prelucrării efectuate înainte de retragere, dar va face imposibilă continuarea serviciului pentru care au fost prelucrate datele.

f) Dreptul de a formula o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

In cazul in care aveți nemulțumiri legate de prelucrarea datelor cu caracter personal, puteți contacta Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, la adresa anspdcp@dataprotection.ro.

Descarcă: Afiș proiect pilot Chatbot Ana