Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Comunicate de presă

Premiu Special pentru eleva Diana Holban de la Colegiul Naţional Pedagogic Constantin Brătescu

11.06.2013

În perioada 6-9 iunie 2013,  a avut loc la Bistriţa-Năsăud Concursul Naţional Lectura ca abilitate de viaţă, la care judeţul Constanţa a fost reprezentat de patru eleve: Cheleşu Raluca,  clasa a VI-a  de la Şcoala cu clasele I-VIII Nicolae Titulescu,  Andreea Constandin, clasa a VIII-a, Ana Barbu – clasa a IX-a şi Diana Holban, clasa a XII –a de la Colegiul Naţional Pedagogic Constantin Brătescu.

Concursul, aflat la prima ediţie, a valorificat experienţa de lectură a elevilor din învăţământul preuniversitar şi a fost organizat în temeiul programei Lectura şi abilităţile de viaţă, avizate prin OMECTS nr. 3961/3.05.2012, al cadrului European de referinţă LiFT-2, privind studiul literaturii în învăţământul secundar, elaborat în proiectul Comenius LiFt-2, în care Universitatea Bucureşti a fost partener principal.

Subiectele concursului au fost concepute după modelul testelor PISA, obiectivul urmărit fiind acela de a forma şi dezvolta elevilor  competenţa de a utiliza lectura ca abilitate de viaţă.

Cea care a fost apreciată în mod deosebit de juriu, prin premiul special pentru expresivitatea discursului, a fost eleva Diana Holban, din clasa a XII-a, de la Colegiul Naţional Pedagogic Constantin Brătescu care a obţinut, de altfel, punctaj maxim la proba orală a concursului. Diana nu este la primul premiu obţinut, pasiunea pentru literatură s-a concretizat de-a lungul timpului în obţinerea a numeroase premii atât la Olimpiada de limba şi literatura română – faza naţională, cât şi la alte concursuri – Mircea Nedelciu, Scriitori de azi, fiind premiată şi de Uniunea Scriitorilor Români, Filiala Dobrogea.

Cu acest prilej, eleva Diana Holban a menţionat: „Fiind prima ediţie a concursului „Lectura ca abilitate de viaţă” emoţiile au fost pe măsură. Proba de dezbatere pot spune că s-a derulat într-un format oarecum atipic, dar a reuşit să antreneze atât calităţile noastre de oratori, cât şi capacitatea de a valorifica informaţiile de limbă şi comunicare acumulate de-a lungul anilor de liceu. Sunt foarte încântată că am reuşit să obţin cel mai bun punctaj la această probă mai ales că aveam mari aşteptări de la ultima mea competiţie. Deşi baza concursului a fost lectura, acesta a necesitat şi abordarea unor domenii precum filosofie sau istorie pentru o mai bună înţelegere a lumii reale reflectată în cea fictivă.