Sâmbătă, 1 august a.c., la sediul Universității „Ovidius”, inspectorul școlar general, prof. dr. Răducu Popescu, a semnat protocolul de colaborare cu rectorul Universității „Ovidius” din Constanța, prof. univ dr. Sorin Rugină, și cu inspectorul școlar general al Inspectoratului Județean de Educație din Dobrich, Bulgaria, dr. Hristo Boev.
Astfel, colaborarea dintre cele trei instituții, asumată prin protocolul de colaborare, vizează următoarele direcții: derularea de proiecte educaționale comune, sprijinirea unităților de învățământ preuniversitar pentru realizarea de parteneriate educaționale, realizarea de schimburi de experiență între profesorii și experții educaționali din ambele țări, găsirea de soluții pentru pregătirea elevilor. De asemenea, parteneriatul este un cadru în care școlile și facultățile urmează să stabilească contacte directe internaționale, dorindu-se cooptarea și implicarea efectivă a elevilor în activități de formare și învățare la standarde educaționale europene. Realizarea unui proiect transfrontalier pe tema conservării patrimoniului natural și cultural român a fost un alt subiect al discuției celor trei reprezentanți de instituții de învățământ preuniversitar și universitar.
Cu acest prilej, inspectorul școlar general, prof. dr. Răducu Popescu a declarat: „Proiectele educaționale și schimburile de experiență sunt necesare pentru elevi și profesori în dezvoltarea competențelor cheie, formarea abilităților de viață și asigurarea educației pe tot parcursul vieții. De aceea, consider că implicarea acestora în proiecte reprezintă o condiție indispensabilă pentru creșterea calității educației, iar prin realizarea proiectului transfrontalier tinerii nu trebuie să simtă că există graniță între Dobrogea de nord și cea de sud.”
Prorectorul Universității „Ovidius” din Constanța, prof. univ. dr. Diane Paula Vancea, și inspectorul școlar general adjunct, prof. Gabriela Bucovală, au participat la acest eveniment alături de cei trei reprezentanți ai instituțiilor de învățământ preuniversitar și universitar.