13.03.2014
Miercuri, 12 martie a.c., la Palatul Copiilor, a avut loc şedinţa tehnică de lucru cu directorii unităţilor de învăţământ din municipiul şi judeţul Constanţa. La şedinţă au participat, inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu, inspectorii şcolari adjuncţi – prof. Adriana Oprea, prof. Mircea Vrană.
Conform agendei de lucru, inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu a supus atenţiei următoarele subiecte: prezentarea raportului de activitate pe semestrul I, anul şcolar 2013-2014, prezentarea graficului de inspecţii pentru semestrul al II-lea, anul şcolar 2013-2014, mobilităţile personalului didactic 2014 – restrângere de activitate, managementul educaţional, rezultatele simulării de la Evaluarea Naţională.
Cu acest prilej, inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu a adresat felicitări tuturor directorilor pentru modul responsabil în care au organizat simularea Evaluării Naţionale precum şi cadrelor didactice care s-au implicat în organizarea de competiţii şcolare, simulări Evaluare Naţională şi Bacalaureat.
Totodată, inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu a transmis directorilor să aibă în vedere cele patru mari direcţii/măsuri remediale pentru creşterea procentului de promovabilitate la examenele naţionale din vară, iar în acest context directorii să participe la şedinţele organizate la clasă cu părinţii elevilor claselor a VIII-a. De asemenea, directorii să asiste la minimum 6 ore/săptămână la clasă.
Nu în ultimul rând, în cadrul şedinţei, s-au adus în discuţie metodologia de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, strategia de promovare a învăţământului profesional de 3 ani, realizarea unui site privind oferta educaţională până la data de 1 Mai, pregătirea camerelor video în toate unităţile de învăţământ din judeţul Constanţa care vor fi centre de examen la Evaluarea naţională şi la Bacalaureat, precizări privind organizarea activităţilor desfăşurate de şcoli în săptămâna „Şcoala altfel – Să ştii mai multe, să fii mai bun!” (tabere, excursii, activităţi extraşcolare).