Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Comunicate de presă

Simularea examenului de bacalaureat

05.03.2013

În  perioada 11-15 martie 2013, va avea loc simularea examenului de bacalaureat organizată la nivel judeţean în toate unităţile de învăţământ liceal la care  participă elevii din seria curentă  şi  absolvenţii din seriile anterioare care nu au promovat examenul de bacalaureat.

Simulările organizate la probele scrise vor respecta precizările Ministerului Educaţiei Naţionale: subiectele vor fi diferenţiate pe filieră şi profil, elevii vor fi aşezaţi câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în funcţie de disciplină şi de tipul de subiect primit şi vor fi supravhegheaţi video. Astfel, elevii din clasele a XII-a se vor familiariza cu atmosfera şi procedura de desfăşurare a bacalaureatului.

Pentru fiecare disciplină, inspectorul şcolar de specialitate împreună cu membrii consiliului consultativ al disciplinei va realiza subiecte şi bareme de evaluare şi de notare în conformitate cu programele şcolare, propuse pentru simulare astfel: Limba şi literatura română (Prof. dr. Cristina Maria Ivan), Matematică (Prof. Daniela Bălănescu), Informatică (Prof. Alina Niţu), Limbă maternă (Prof. Anefi Icbal), Istorie (Prof. Purcărea Petre), Chimie (Prof. Gabriela Micu), Biologie (Prof. Adriana Popescu), Geografie (Prof. Anca Dragomir), Fizică (Prof. Mădălina Ivănescu), Logică, Filosofie, Psihologie și Economie (Prof. Daniel Vicenţiu Geoglovan).

Evaluarea lucrărilor se realizează în fiecare unitate de învăţământ de către două cadre didactice (profesorul de la clasă şi un alt profesor), urmând ca lucrările  să fie analizate și discutate cu elevii de fiecare profesor. Decizia de trecere a notelor de la simulare în catalog va fi în responsabilitatea fiecărui cadru didactic.

Cu acest prilej,  inspectorul şcolar general, prof. dr. Răducu Popescu, a declarat: „Consider că aceste simulări au două scopuri: verificarea modului în care se  organizează şi se desfăşoară examenul şi evidenţierea nivelului de pregătire atins de  elevi până în acest moment. În funcţie de rezultatele obţinute, fiecare unitate şcolară  trebuie să elaboreze  un plan remedial, astfel încât rezultatele de la bacalaureat să fie optime.”