Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Comunicate de presă

Interviu cu profesorul de matematică Andrei Gheorghe

15.11.2013

Pentru a vedea înregistrarea video, accesaţi link-ul:

http://www.youtube.com/watch?v=Y691cxj-OIo

DSC00680

Reputatul profesor de matematică, Andrei Gheorghe, s-a născut pe 12 august 1942, în satul Lunca, judeţul Tulcea. A absolvit Liceul din Babadag obţinând în clasa a XI-a, locul I la matematică şi Premiul Special la Olimpiada naţională de matematică. A urmat apoi cursurile Facultăţii de Matematică, Universitatea „Bucureşti”. Cariera didactică şi-a început-o în anul 1967 ca asistent la Institutul de Marină, Constanţa, iar din anul 1970 a intrat ca profesor de matematică la Liceul Energetic din Constanţa. În perioada 1985-1990 a fost inspector de matematică la Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, iar din 1990 până în 1993 a deţinut funcţia de inspector şcolar general al ISJ Constanţa. Totodată, în perioada 1992-2001, a fost lector universitar la Universitatea „Ovidius” Constanţa unde a predat cursul şi seminarul „Metodica predării matematicii”. Din anul 1993 şi până în 2010, anul pensionării a predat matematica la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Constanţa.

Pe lângă activitatea didactică a avut şi una politică – de parlamentar în Camera Deputaţilor precum şi de membru al Comisiei de Învăţământ „Ştiinţă şi Sport”, perioada 1996-2000. De asemenea, a fost şi membru al Biroului Naţional al Societăţii de Ştiinţe Matematice, compus din 11 membri. Ca deputat a iniţiat şapte proiecte legislative alături de alţi colegi parlamentari şi a avut peste 40 de intervenţii parlamentare.

Este autor şi coautor al unui număr de 28 de cărţi de specialitate – manuale şi culegeri de matematică. De asemenea, şi-a întregit activitatea publicistică cu lucrări susţinute în cadrul conferinţelor ştiinţifice organizate la Universitatea „Ovidius” Constanţa.

A fost vicepreşedinte al comitetului de organizare a Olimpiadei internaţionale de matematică, Bucureşti, 1999. A fost membru al comitetului de redacţie al Gazetei matematice, 2005-2008, seria A şi 2008-2011, seria B. În prezent, este membru de onoare al comitetului de redacţie al Gazetei de matematică.

În privinţa diplomelor şi distincţiilor primite, se pot remarca, distincţia de „Profesor Evidenţiat” – 1981, Diploma şi medalia „Meritul pentru învăţământ” – gradul de Cavaler – 2004, Diploma „Gheorghe Lazăr”, clasa I, 2006,  Diploma de excelenţă pentru întreaga activitate – 2010 precum şi cinci medalii jubiliare obţinute la diferite aniversări.

Reporter: Ce v-a determinat să deveniţi profesor de matematică? De mic aţi iubit matematica sau pasiunea pentru aceasta a venit pe parcurs?

Andrei Gheorghe: Iniţial, ca elev de gimnaziu îmi plăceau istoria şi literatura, pasiune venită de la bunicul meu care era preot în sat, însă, mai târziu, profesorul meu de matematică, Corneliu Zidăroiu, mi-a zis că am aptitudini deosebite pentru matematică şi atunci am decis să mă prezint la cercuri. Din acel moment am apărut ca „rezolvitor” în Gazetă şi aşa am început să cred că pot face ceva în matematică. Consider că matematica e un fel de a fi şi, totodată, viaţa mea îmi este întreţinută de matematică şi nu contenesc să mă minunez mereu de lucrurile deosebite pe care le întâlnesc în diferite publicaţii de specialitate. Din acest punct de vedere cred că un profesor adevărat trebuie să se minuneze măcar o dată pe săptămână de lucrurile noi pe care le întâlneşte ceea ce presupune că el trebuie să studieze permanent.

Reporter: Privind retrospectiv, ce a însemnat pentru dumneavoastră să fiţi profesor de matematică la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa?

Andrei Gheorghe: În primul rând, întâlnirea cu elevii deosebiţi, pasionaţi de matematică cu care am putut lucra la un nivel destul de ridicat. La Liceul Energetic am avut olimpici naţionali ca Vlada Marin, în prezent conferenţiar universitar doctor în informatică, Universitatea „Bucureşti,  Anton Dumitru, profesor la Liceul „Ovidius” Constanţa, Naum Constantin, profesor de matematică în Australia ş.a, însă la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa am întâlnit mai mulţi elevi iubitori de matematică. Aveam clase unde participau aproape jumătate dintre elevi la cerc ceea ce pentru mine era o plăcere deosebită să mă văd cu ei şi să pot lega un dialog înalt la nivelul matematic. De asemenea, la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” am avut colegi de matematică cu care am lucrat şi am colaborat foarte bine, Caragea Constantin, Ene Viviana, Ion Cucurezeanu, Gheorghe Bordea, Nelu Chichirim şi studentul Andrei Velicu. Împreună am publicat, de-a lungul timpului, mai multe cărţi. Cu ei am putut face o echipă şi am putut să publicăm cărţi apreciate pe plan naţional. În acest sens, ultima carte a fost lansată la Olimpiada naţională de matematică de la Braşov, 2013 şi prezentată de profesorul universitar Radu Gologan, preşedintele Societăţii de Ştiinţe Matematice, şi de vicepreşedintele, prof. univ. dr. Vladimir Boscov.

Reporter: Dacă aţi fi din nou la început de drum şi aţi avea 18-19 ani, ce decizie aţi lua? Aţi alege să fiţi tot profesor de matematică?

Andrei Gheorghe: E greu să mă gândesc dacă aş fi putut face altceva. Probabil aş fi ales să fac cercetare în matematică.

Reporter: Puteţi să ne vorbiţi despre o experienţă pozitivă şi un moment dificil din cariera dumneavoastră de profesor?

Andrei Gheorghe: Experienţele pozitive au fost succesele elevilor mei, Ion Berbec, Anton Ramona, Monica Secăreanu, Andrei Velicu, Cocalea Andrei, Monica Păun ş.a , şi apoi cărţile apreciate de cei mai buni profesori din ţară.

Un moment dificil a fost atunci când nu am mai fost primit la Liceul din Babadag timp doi ani de zile (bunicul meu fiind preot cu casă confiscată, care s-a făcut CAP, iar celălalt bunic al  meu Andrei Gheorghe a fost membru PNŢCD şi a fost închis în perioada 1949-1953). Mi-a fost greu să trec peste acest moment şi am decis atunci să învăţ din furie pentru a scăpa de situaţia pe care o aveam la ţară. În fiecare vară munceam câteva luni la fostele cooperative agricole de producţie. Am făcut acest lucru până în anul al IV-lea. Abia aşteptam să merg la facultate, pentru că acolo mâncam două feluri de mâncare şi mult mai bine decât acasă.

Ca inspector de matematică şi în calitate de inspector şcolar general m-am confruntat cu răutăţile şi mărşăviile unor profesori şi, nu în ultimul rând, cu invidia răutăcioasă a câtorva colegi. Dincolo de toate acestea, nu am purtat niciodată ranchiună şi invidie faţă de alţi colegi. Am trăit seninătatea vieţii şi am căutat să ocolesc pe cât era posibil răutăţile din jurul meu. La Inspectoratul Şcolar am găsit şi oameni de valoare deosebiţi cu care am colaborat foarte bine, dar şi trădători.

Reporter: Cum se desfăşurau orele de matematică, la clasă, cu elevii dumneavoastră?

Andrei Gheorghe: Am considerat întotdeauna că meseria de profesor este una pe care  trebuie să o faci din plăcere şi mă simţeam întotdeauna bine în clasă alături de elevii mei. Un profesor trebuie să fie, totodată, şi puţin actor. Lecţia trebuie să se desfăşoare nu doar sub imperiul întrebărilor puse de profesori, ci şi stimularea întrebărilor puse de elevi este importantă. Au fost situaţii în care întrebările elevilor mă puneau pe gânduri, fie asupra lecţiei, fie asupra unor probleme de matematică. De multe ori puneam note de 10 pentru întrebări. Mai târziu am considerat că trebuie să existe şi exigenţă şi colaborare la ore precum şi momente de iertare a unor mici situaţii. Deseori un elev iertat poate fi un elev câştigat. De exemplu, mi se întâmpla să am la clasă elevi mai rebeli, mai zvăpăiaţi care nu învăţau deloc la matematică, dar în momentul în care le-am zis, într-o glumă, că ei pot avea aptitudini, dar nu vor să înveţe şi iertându-i de câteva ori, i-am simţit îndatoraţi şi porniţi să-mi dovedească că pot fi şi buni, ceea ce s-a şi întâmplat.

Reporter: V-aţi implicat permanent în pregătirea elevilor performeri pentru diverse concursuri şi olimpiade? Ce premii importante au obţinut elevii coordonaţi de dumneavoastră?

Andrei Gheorghe: Făceam pregătire suplimentară cu toată clasa şi cercurile speciale le organizam sâmbăta. În fiecare an am avut participanţi la Olimpiada naţională de matematică. Într-un an, am avut la Liceul Internaţional cinci elevi la Olimpiada naţională, iar în 2001 am avut şase elevi la etapa naţională a olimpiadei. Întodeauna am avut rezultate remarcabile cu elevii mei mai sus menţionaţi, cum ar fi Premiul I, Premiul al II-lea ceea ce m-a bucurat foarte mult. Îmi pare rău că din păcate, în prezent, pregătirea de excelenţă a multor elevi nu este făcută în mod organizat şi cu profesorii cei mai buni. Din acest punct de vedere foarte mulţi elevi sunt pierduţi pentru performanţă şi câştigaţi de lucruri mai simple. Chiar şi anul trecut am pregătit un grup de elevi de la Liceul Internaţional  de Informatică, întrucât am fost solicitat în acest sens. M-am întrebat întotdeauna de ce societatea nu îi foloseşte pe acei profesori pensionari buni care încă mai pot face ceva.

Reporter: Aţi sprijinit şi aţi ajutat elevi proveniţi din casele de copii sau familii defavorizate din localităţi precum Negru Vodă, Băneasa, Comana, Dobromir, Ostrov, Oltina s.a. În ce au constat aceste acţiuni?

Andrei Gheorghe: Mi-a venit ideea de a-i ajuta pe acei elevi văzând situaţiile în care trăiau. Îi ajutam cu haine, rechizite şi cu tot ceea ce puteam. Am făcut aceste acţiuni şi după anii `90, pentru că atunci primeam şi multe ajutoare din străinătate – Franţa, Belgia. Am întâlnit copii care mergeau cu aceeaşi încălţăminte la şcoală. De exemplu, în satul Tătaru, o familie cu şapte copii nu avea cu ce să se ducă la şcoală. Cei mari îşi schimbau încălţămintea între ei, iar cei mici nu aveau cu ce să meargă. Am mers la ei cu o dubă cu haine, îmbrăcăminte şi încălţăminte. Nu-şi găseau cuvintele să-mi mulţumească pentru ajutorul acordat.

Reporter: Ce credeţi că v-a recomandat ca membru în Comisie pentru elaborarea şi redactarea subiectelor pentru olimpiadele şi concursurile şcolare?

Andrei Gheorghe: În primul rând, competenţa şi, în al doilea rând, ştiau că sunt un om cinstit. Am redactat subiecte şi înainte de `89, în comisii restrânse. Am fost timp 20 de ani membru la Olimpiada naţională de matematică. Am fost în comitetul de redacţie al Gazetei de matematică, seria A, profesor şi apoi am fost membru al redacţiei Gazetei de matematică, seria B pentru elevi, iar din 2011 am rămas membru onorific al Gazetei de matematică. Pot spune despre această Gazetă că este una dintre cele mai vechi gazete de matematică din lume. De obicei, în Gazetă apar cei mai renumiţi profesori de matematică, se publică articole, probleme, noutăţi şi se adresează elevilor şi profesorilor de matematică. Din păcate, România e mai puţin căutată.

Reporter: Cum aţi descrie perioada în care aţi fost inspector şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa? Cu ce realizări vă puteţi mândri?

Andrei Gheorghe: A fost cea mai grea perioadă în care nu mi-am putut lua concediu decât în ultimul an. Peste 3.000 de cadre didactice au fost titularizate şi au fost revizuite unele nedreptăţi care se făceau de ani de zile. Peste 20 de cadre didactice au primit apartamente din partea Primăriei Constanţa. În perioada aceea am fost în Comitetul de înfiinţare a Universităţii „Ovidius” Constanţa şi i-am ajutat cu spaţii pentru cazarea studenţilor şi pentru înfiinţarea Facultăţii de Medicină, cedând şcoala din Piaţa Chiliei. Am întărit controlul şi exigenţa inspectorilor, am reuşit să fac o echipă de oameni foarte competenţi apreciată şi la nivelul Ministerului Educaţiei. În cei patru ani de zile, am organizat Olimpiada naţională de matematică, Balcaniada de matematică a VIII-a şi prima ediţie a Balcaniadei de informatică din Constanţa. Am înfiinţat un ziar al învăţământului judeţului Constanţa numit „Dynamis”. Am construit trei şcoli noi cu fonduri din străinătate, Liceul Teoretic „Callatis” Mangalia, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Constanţa, Colegiul Tehnic „Energetic” Cernavodă cu ajutorul Ministerului Energiei şi mai era în proiect un liceu la Năvodari care nu a fost finalizat, întrucât primarul nu ne-a acordat teren. Am înfiinţat Liceul „G.Călinescu” Constanţa, primul liceu umanist, Liceul Tehnologic de Electrotehnică şi Telecomunicaţii Constanţa, Liceul Teoretic „Anghel Saligny” Cernavodă, Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru”, Constanţa. De asemenea, am schimbat profilele şi numele unor licee: Liceul „Decebal”, Liceul „Traian”, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” Medgidia, Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” Techirghiol.

Reporter: Pe lângă activitatea didactică aţi ales să faceţi şi politică. Cum caracterizaţi această trecere de la profesor la om politic şi ce a însemnat pentru dumneavoastră?

Andrei Gheorghe: În primul rând, am participat la întocmirea şi la promovarea statutului cadrelor didactice şi a noii legi a învăţământului. Printre puţinii membri ai comisiei doar trei au fost inspectori generali sau de specialitate restul nu cunoşteau în profunzime problemele învăţământului. În acest caz, m-am simţit dator să mă implic. Am ajuns deputat în urma alegerilor din 1996 unde am fost determinat de foştii mei elevi şi studenţi care mi-au zis că trebuie să mă implic măcar în probleme de învăţământ. E foarte trist că acum în comisiile parlamentare care promovează legi ar trebui să fie cei mai competenţi oameni ori lucrurile se întâmplă aproape invers. De exemplu, am propus ca profesorii foarte buni din mediul rural să fie altfel plătiţi şi, de asemenea, periodic profesorii să fie reevaluaţi ceea ce nu s-a concretizat.

Reporter: Domnule profesor, sunteţi un model pentru mulţi profesori de matematică. Ne puteţi spune care au fost modelele dvs.?

Andrei Gheorghe: Am avut multe modele de profesori la matematică. La facultate i-am avut pe Grigore Moisil, Caius Iacob, Gheorghe Vrânceanu, Gheorghe Mihoc, Nicolae Dinculeanu, Solomon Marcus ş.a.

Reporter: Ce sfaturi le-aţi da tinerilor dascăli sau celor care se pregătesc să urmeze o carieră în domeniul învăţământului?

Andrei Gheorghe: Pasiune, muncă şi ambiţie altfel nu se poate face. Dacă alegi o meserie care nu-ţi place mai bine să nu o alegi. De asemenea, un profesor trebuie să înveţe tot timpul chiar şi după pensionare.

N.B: Mulţumim profesorului de matematică, Andrei Gheorghe, pentru interviul acordat.

[scrollGallery id=51]

Sesiune de comunicări ştiinţifice „135 de ani de la revenirea Dobrogei la statul român”

14.11.2013

Vineri, 15 noiembrie a.c., în intervalul orar 15.00-17.30,  la Liceul Teoretic „Decebal”, va avea loc sesiunea de comunicări ştiinţifice cu tema „135 de ani de la revenirea Dobrogei la statul român”, eveniment coordonat de Inspectoratul  Şcolar Judeţean Constanţa.

Sesiunea de comunicări ştiinţifice este organizată de prof. dr. Paul Dominte, de la Liceul Teoretic „Decebal” din Constanţa,  în colaborare cu Societatea de Ştiinţe Istorice din România. La eveniment vor participa colaboratori ai instituţiilor reprezentative în studierea istoriei locale, Universitatea „Ovidius”, Constanţa, Facultatea de Istorie şi Ştiinţe Politice, Muzeul Marinei Române, Consiliul Naţional al Societăţii de Ştiinţe Istorice din România,  Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I”, Serviciul Judeţean Constanţa al Arhivelor Naţionale, Biblioteca Judeţeană „Ioan N. Roman”, Constanţa, Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa, elevi şi cadre didactice de la Liceul Teoretic Decebal şi din alte unităţi de învăţământ din Constanţa.

Intenţia organizatorilor este de a realiza nu numai un fructuos schimb de informaţii, de a conecta profesorii la ultimele rezultate ale cercetării în domeniu, dar şi de a acoperi o paletă cât mai largă din evenimentele ce au precedat şi succedat unirii Dobrogei şi, implicit, oraşului Constanţa cu România, la ceas aniversar.

PROGRAM:

15.00-17.30, Liceul Teoretic „Decebal”

  • Dr. Costin Scurtu, Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I”,  Rolul instituţiei armatei în integrarea Dobrogei în cadrul statal românesc;
  • Prof. dr. Tănase Bujduveanu, Colegiul Comercial „Carol I”, Constanţa, Mărturiile ofiţerului norvegian Gunnar Flood din războiul de independenţă al României (1877);
  • Dr. Florin Stan, Muzeul Marinei Române,  Dobrogea între autoritatea otomană şi autoritatea politică românească în a doua jumătate a secolului al XIX-lea;
  • Prof. Gigi Stanciu, Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria”, Constanţa:  Importanţa revenirii Dobrogei la patria mamă;
  • Prof. Ioana Prahoveanu, prof. Emil Victor Enache, Colegiul Comercial „Carol I”,  Constanţa, Dobrogea,  pământ românesc;
  • Prof. dr. Paul Dominte, Liceul Teoretic „Decebal”, Constanţa, Consideraţii despre problemele întâmpinate de administraţia locală la preluarea oraşului Constanţa de către autorităţile româneşti;
  • Prof. dr. Adrian Ilie, Colegiul Tehnic „Nicolae Titulescu”, Medgidia, Situaţia Medgidiei în momentul reintegrării Dobrogei în cadrul statului român (1878);
  • Dr. Constantin Cheramidoglu, Serviciul Judeţean Constanţa al Arhivelor Naţionale, Primarul Panait Holban despre situaţia Dobrogei la 1889;
  • Prof. Silvia Minola Ghilea, Colegiul, Naţional „Kemal Atatürk”, prof. Ion Laurenţiu Ghilea, Şcoala Gimnazială Nr.17, „Ion Minulescu”, Constanţa, Dobrogea la un moment de răscruce – 1916;
  • Dr. Lavinia Gheorghe, Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa,  Un loc mai important pentru judecătorul Valerian Petrescu într-un dicţionar al scriitorilor dobrogeni?;
  • Prof. Cristina Gâlă, Colegiul Naţional Pedagogic, „C-tin Brătescu”, Constanţa, Consideraţii privind aportul românilor transilvăneni la dezvoltarea Dobrogei după 1878;
  • Prof. Chivu Dorina, Liceul Teoretic ,,Traian”, Constanţa, Dascălii dobrogeni  şi idealul unităţii naţionale (1878-1918);
  • Prof. Paris Anişoara, Liceul Teoretic „Ovidius”, Constanţa, Învăţământul dobrogean în perioada 1878-1940;
  • Prof. Camelia Vijiian, Liceul Tehnologic din Cogealac, Evoluţia culturală a Dobrogei în perioada 1878-1918;
  • Dr. Corina Apostoleanu, Biblioteca Judeţeană „Ioan N. Roman”, Constanţa, Dezvoltarea culturală în Dobrogea în primele decenii ale secolului XX;
  • Prof. Paris Mihai, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Constanţa, Personalităţi dobrogene ale culturii şi ştiinţei româneşti în perioada 1918-1945;
  • Prof. Ivan Răzvan Raul, Liceul Teoretic „Decebal”, Constanţa, Aspecte privind viaţa religioasă din Dobrogea;
  • Prof. Lavinia Popescu, Şcoala Gimnazială „Adrian V. Rădulescu”, Murfatlar, Monarhia în România (1866-1914) – Călătorind cu Orient Express – gara Sinaia;
  • Prof. Eugenia Crăciun, Liceul Teoretic, „George Călinescu”, Constanţa, Diaspora românească din America în viziunea lui Nicolae Iorga;
  • Prof. dr. Iulia Cristina Bulacu, Liceul Teoretic „George Călinescu”, Constanţa,  Conceptul de suveranitate.

Vernisaj expoziţie de pictură şi grafică “Armonie şi candoare”

14.10.2013

Vineri, pe data de 15 noiembrie 2013, ora 19:00, la hotel IBIS Constanţase va desfăşura vernisajul expoziţiei de pictură şi grafică „Armonie şi candoare”, ce cuprinde lucrări de pictură realizate de membrii Uniunii Artiştilor Plastici – Sucursala Constanţa şi expuse în perioada 15.11-15.12.2013. Prezentarea se va realiza de către criticul de artă d-na. Geta Deleanu. Invitat special pentru acest vernisaj este dl. Conf. Univ. Dr. Ioan Turlacu.

 

Inspectoratul Școlar Județean Constanța, beneficiar al proiectului Comenius Regio „Inclusion – Cooperation – Flexibility”

11.11.2013

Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa este beneficiar al proiectului Comenius Regio COM-13-PR-23-CT-IT cu titlul: „Inclusion – Cooperation – Flexibility” (2013-2015), proiect finanțat de Comisia Europeană prin Programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii.

Obiectivul acestui proiect este crearea unei noi metode de evaluare a mediului educațional,   bazată pe ICF (Clasificarea Internațională a Funcționalității, Dizabilităților și Sănătățiii creată de Organizația Mondială a Sănătății) cu scopul de a îmbunătăți realitatea școlară și de a intensifica relațiile între partenerii locali implicați în educație.

În acest proiect accentul cade pe INCLUZIUNEA persoanelor cu nevoi educaționale speciale prin COOPERAREA cu toți factorii locali de decizie din educație pentru FLEXIBILITATEA demersului educațional.

Consorțiul român este format din trei parteneri locali  (Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Maria Montessori”, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Delfinul” și Centrul Educația 2000+)  coordonați de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa.

În perioada 11 – 15.11.2013, va avea loc  în  localitatea Monza, Italia, prima întâlnire de proiect la care vor participa reprezentanți din următoarele instituții: Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Maria Montessori”, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Delfinul” și  Centrul Educația 2000+.

 

 

 

Expoziţie de pictură şi ceramică “Întâlnire”

Joi, 14 noiembrie a.c., orele 17:00, la Pavilionul Expoziţional Mamaia, Galeria “I.Nicodim” va avea loc deschiderea expoziţiei de pictură şi ceramică “Întâlnire”, organizată de Filiala Constanţa I a U.A.P. din Romania . Vor expune Mihaela Onesa, Melania Barbulescu, Horia Farcasiu, Gelu Bandarica (pr.Efrem).

Şedinţă de lucru cu directorii unităţilor şcolare, 5 octombrie 2013

6.10.2013

DSC00732

Marţi, 5 octombrie 2013, la Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria”, a avut loc şedinţa tehnică de lucru cu directorii unităţilor de învăţământ din judeţul Constanţa.

Conform agendei de lucru, prezentările s-au desfăşurat în jurul a două teme majore: Raportul privind starea învăţământului constănţean din anul şcolar 2012-2013 şi Planul managerial al Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa pentru anul şcolar 2013-2014.

Cu acest prilej,  furnizorii de formare continuă au prezentat programele de instruire şi perfecţionare pentru anul în curs, iar prof. dr. Iris Sarchizian, director al Şcolii Gimnaziale Nr. 38 „D. Cantemir”, a supus atenţiei directorilor proiectul „Implementarea standardelor sistemului de control intern/managerial la entităţile publice”.

Pe parcursul întâlnirii, inspectorul şcolar general, prof. dr. Răducu Popescu, a reiterat rugămintea ca directorii să  aibă în vedere asigurarea securităţii şi siguranţei elevilor, disciplina în şcoli, interzicerea concursurilor contra cost, vânzarea/cumpărarea unor servicii şi bunuri de către elevi de la profesori, precum şi comercializarea de cafea şi băuturi energizante  în unităţile de învăţământ din judeţul Constanţa.

De asemenea, a prezentat iniţiativele Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa pentru anul şcolar 2013-2014: realizarea de spectacole la care invitaţi să fie profesorii pensionari,  iniţierea de simpozioane pentru cultivarea spiritului patriotic, organizarea de concursuri şcolare, la nivelul şcolii, pe clase, realizarea unor vizite la domiciliu de către diriginţi pentru a întări relaţia şcoală-elev-părinte, desfăşurarea şedinţelor cu directorii prin  videoconferinţă.

Totodată, inspectorul şcolar general, prof. dr. Răducu Popescu, a evidenţiat că din acest an şcolar se înfiinţează centrul de excelenţă, pentru disciplinele la care se organizează etapă internatională: „Centrul de excelenţă este, în sine, un forum prin care ne dorim ca elevii noştri să aducă cele mai bune rezultate la limba română, matematică, fizică, chimie, biologie, limbi străine, geografie şi informatică.”

DSC00737

 

Inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu, a primit vizita unei delegaţii din Turcia

8.11.2013

DSC00745

Inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu, a primit joi, 7 noiembrie 2013, vizita unei delegaţii din Turcia reprezentată de vicepreşedintele Institutului Cultural „Yunus Emre” din Ankara-Turcia şi de coordonatorul pe proiecte al Institutului.

În cadrul vizitei oficiale, s-au purtat discuţii despre relaţia bună de colaborare dintre Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa şi Centrul Cultural Turc „Yunus Emre” Constanţa în vederea promovării legăturilor româno-turce, despre importanţa studiului limbii turce în unităţile de învăţământ din judeţul Constanţa şi despre posibilitatea de a creşte numărul de elevi din judeţul Constanţa, interesaţi să studieze limba turcă prin voluntari.

Cu acest prilej, inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu, a oferit delegaţiei turce volumul prof.dr. Adrian Ilie “Valea Karasu în perioada secolelor XIVXIX. Monografie istorică”.

Membrii delegaţiei s-au arătat foarte încântaţi de primire exprimându-şi mulţumirea că limba turcă ocupă un loc important în sistemul de învăţământ preuniversitar din judeţul Constanţa.

Vizita delegaţiei turce la Constanţa s-a datorat organizării Simpozionului Internaţional „Sari Saltuk”, desfăşurat în perioada 6-10 noiembrie a.c., la Universitatea „Andrei Şaguna”.

[scrollGallery id=50]

 

 

Elevii eminescieni pe podiumul concursului național de literatură „Ion Barbu – Dan Barbilian”

4.11.2013

Elevele Stancu Ioana și Gheorghe Iulia, din clasa a XI-a G a Colegiului Național „Mihai Eminescu”, coordonate de d-na prof.dr. Camelia Ciurescu, au participat la Concursul național „Ion Barbu – Dan Barbilian”, organizat la Călărași, pe 2 noiembrie 2013.

Această participare s-a concretizat cu medalia de bronz pentru Stancu Ioana, o „veterană”,căci eleva a participat în fiecare an la Olimpiada de limba și literatura română, iar în anul școlar trecut a obținut premiul I la etapa zonală – Gheorghe Iulia a obținut mențiune. D-nei prof. dr. Camelia Ciurescu i s-a acordat Diploma pentru contribuția la succesul concursului.

Informare

Au fost postate modele de subiecte pentru examenele naţionale 2013-2014. Le puteţi găsi accesând link-ul http://subiecte2014.edu.ro/2014/.

← Older
Newer →
1 110 111 112 113 114 143