Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Activități Recente

Conferință de presă, 15.03.2013

Tags | , , ,

declaratii_isj_inspectoratul_scolar_judetean_011

Cu acest prilej, prorectorul Universității „Ovidius” a declarat: „Am onorat dintotdeauna aceste protocoale, ele constând într-o colaborare reală între cele două părţi care s-a concretizat prin sprijinul pe care l-am acordat, de-a lungul timpului, pentru pregătirea studenţilor în vederea participării la olimpiade atât la faza locală cât şi la cea naţională, dar şi pregătirea lotului de olimpici pentru olimpiada naţională”.

Tot pentru săptămâna 1-5 aprilie 2013, în cadrul căreia se va derula programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, directorul Hergheliei Mangalia,  Antal Istvan Ianoj, a invitat directorii, profesorii și elevii să îmbine „utilul cu plăcutul” timp de  câteva ore în mijlocul celor 340 de cai de la Herghelia Mangalia: „Vorbim de orice fel de colaborare care este bună atâta timp cât ambele părţi au de câştigat. Prin posibilitatea de colaborare cred că nişte tineri ar avea de câştigat având oportunitatea să practice acest nobil sport. Un copil de 10 ani care este în stare să dirijeze un cal de 400-500 de kg câştigă pentru viaţă atâtea lucruri pozitive care nu pot fi compensate din alte părţi.”

Referitor la chestionarele aplicate elevilor de clasa a VIII-a din cele 32 de unități școlare, psiholog Irina Ermolaev, directorul CJRAE, a precizat că  intenția de continuare a studiilor după absolvirea clasei a VIII-a există la majoritatea elevilor chestionați, cât și luarea deciziei în ceea ce privește unitatea de învățământ pe care o vor urma. Principalul factor care concură la luarea unei decizii privind traseul profesional este familia (sfatul părinților având cea mai mare pondere în alegerea liceului pe care îl vor urma elevii – 51% dintre elevi menționând acest aspect), iar principalele surse de informare privind oferta educațională, în ordinea alegerii acestora de către elevi sunt: familia, prietenii, internetul și  orele de consiliere.

Chestionarul a fost aplicat elevilor de clasa a VIII-a la initiative inspectorului școlar general care consideră că stabilirea viitorului profesional al elevilor este foarte important și trebuie tratat cu maxima responsabillitate și seriozitate.

Un alt subiect de pe ordinea de zi a conferinței a fost simularea examenului de bacalaureat. Rezultatele parțiale ale simulării examenului bacalaureat, la disciplina Limba și literatura română, relevă o promovabilitate de 62,12%.

Cele mai multe note – 1.005 s-au situat între 5.00-6.00, iar 321 de elevi obținut note între 9.00-10.00.

În perioada 23 februarie-15 martie, 3.742 de  elevii  cu aptitudini și performanțe înalte în domeniul matematicii și al științelor, al limbii și literaturii române și al limbilor moderne, al disciplinelor socio-umane, al calificărilor profesionale, al artelor și-au etalat talentul, dăruirea, perseverența și munca în cadrul competițiile școlare de excelență, olimpiadele școlare. În urma etapei județene, 178  de elevi vor reprezenta județul Constanța la etapa națională a  olimpiadelor școlare, în perioada 1-7 aprilie 2013.

Campania UNICEF de participare la școală „Hai la școală!” prezentată de psihologul școlar Doina Popescu, expert din partea UNICEF în cadrul Campaniei „Hai la școală!” a evidențiat exemplele de bună practică derulate la Şcoala Gimnazială Castelu şi la SAM Galiţa. În anul şcolar 2012-2013, campania se desfăşoară la Şcoala Gimnazială „M. Sadoveanu” din  Medgidia şi la Şcoala nr.14 din  Constanţa.

Campania   „Hai la şcoală!” este primul program creat în România ca urmare a colaborărilor între ministere, organisme specializate şi ONG-uri, care a funcţionat prin intervenţii directe în şcoli aflate în situaţii de risc, cu rezultate foarte bune (în primul an, în grupul ţintă, la nivel naţional, au fost cuprinşi 50.000 de elevi la nivel naţional, dintre care 8.000 în situaţie foarte gravă de părăsire timpurie a şcolii; 80% din elevii cuprinşi în program au continuat şcoala).

Submit a Comment