În urma analizei situației din județ prezentate de Inspectoratul Școlar Județean Constanța, în cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență de astăzi, 28 februarie 2018, s-a hotărât suspendarea cursurilor în toate unitățile de învățământ din județul Constanța pentru joi, 1 martie 2018 și vineri, 2 martie 2018.
Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 3.242/23.02.2018 pentru aprobarea Calendarului și a Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019
Având în vedere prognoza meteo și evoluția situației din județ, miercuri 28.02.2018 se suspendă cursurile în toate unitățile de învățământ preuniversitar din județul Constanța.
Având în vedere prognoza meteo și evoluția situației din județ, marți 27.02.2018 se suspendă cursurile în toate unitățile de învățământ preuniversitar din județul Constanța.
Având în vedere atenționările meteorologice cod galben din perioada 25.02.2018, ora 03.00 – 01.03.2018, ora 10.00, fenomenul vizat fiind val de frig și cod portocaliu din perioada 26.02.2018, ora 10.00 – 27.02.2018, ora 14.00, fenomene vizate fiind intensificări susținute ale vântului, temporar ninsori puternic viscolite și vizibilitate scăzută, a fost convocată, astăzi, la sediul Instituției Prefectului, ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.
În cadrul ședinței s-a hotărât ca, începând de mâine, de la ora 10,00 să fie activat Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției care va funcționa la sediul ISU “Dobrogea”. Totodată, s-a decis suspendarea cursurilor în toate unitățile de învățământ preuniversitar din județul Constanța pentru ziua de luni, 26.02.2018. Tot în cursul zilei de luni, în urma analizării situației operative existente la nivelul județului, se va hotărî necesitatea prelungirii suspendării și pentru zilele următoare.
Reprezentanții Centrului Meteorologic Regional Dobrogea au precizat că din această noapte, de la ora 03,00 și până pe 27.02.2018, ora 20,00, se vor semnala cantități mari de zăpadă, de 30 de cm, izolat și peste, intensificări ale vântului de 90 km/h ce vor genera formarea de troiene, fapt care va conduce la blocarea drumurilor, iar vizibilitatea va scădea sub 50 m.
CANCELARIA PREFECTULUI
Nume: Neguțu
Prenume: Veronica
Locul și data nașterii: 23.08.1981, Constanța
Funcția în ISJ: Inspector școlar pentru învățământ special
Studii universitare/doctorat:
Universitatea de Vest Timişoara Facultatea de Sociologie şi Psihologie, Specializare Psihologie
Școala Naționala de Studii Politice și Administrative Bucureşti – Facultatea de Comunicare și Relații Publice, Master
Titular: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Albatros” Constanța
Adresă de email: veronica.negutu@gmail.com
Nr.telefon de serviciu: 0758775775
Nume: Diaconu
Prenume: Daniela
Locul şi data naşterii:
Funcția în ISJ: Inspector şcolar pentru managementul instituțional
Studii universitare/doctorat:
Titular: Liceul Teoretic ”Callatis” Constanța
Adresă de email:
Nr.telefon de serviciu:
Ministerul Educației Naționale organizează în perioada 18-24 ianuarie 2018 o consultare, prin intermediul unui chestionar online, privind structura anului școlar 2018-2019.
Consultarea se adresează exclusiv elevilor, părinților și cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.
Chestionarul conține 5 întrebări care vizează colectarea unor puncte de vedere referitoare la durata minimă a anului școlar, data de începere a acestuia, durata vacanțelor de iarnă și de primăvară, respectiv necesitatea vacanței intersemestriale.
Nu se solicită date cu caracter personal, iar răspunsurile sunt confidențiale și vor fi utilizate doar în scopul consultării.
Ministerul Educației Naționale lansează o consultare publică privind noile planuri-cadru pentru învățământul liceal, filiera teoretică.
Prezentare și argumente pentru cele 3 variante de plan-cadru puse în dezbatere
1. Variantele supuse consultării acoperă ciclul inferior și cel superior al liceului, filiera teoretică.
2. Toate cele trei variante au fost construite pornind de la competențele așteptate de la elevi la finalul claselor a X-a și a XII-a, așa cum sunt definite de profilul absolventului.
3. Toate cele trei variante au urmărit eliminarea unor incoerențe/dezechilibre existente în planurile actuale și dezvoltarea ocaziilor de învățare semnificative din perspectiva așteptărilor elevilor care au optat pentru un anumit profil/specializare.
4. Principiul urmărit a fost acela de a asigura un trunchi comun (TC) până în clasa a X-a, care să permită tuturor elevilor ce vor finaliza învățământul obligatoriu deținerea la nivel funcțional a celor opt competențe-cheie.
5. Fiecare variantă are o raportare specifică la rolul curriculumului diferențiat (CD) și al curriculumului la decizia școlii (CDS), situație reflectată și de ponderile orare diferite alocate acestora.
Puncte de vedere, sugestii şi propuneri argumentate sunt așteptate până în data de 26 ianuarie 2018, inclusiv, pe adresa de e-mail info@ise.ro. De asemenea, va fi disponibil în perioada imediat următoare un chestionar online (adresa va fi postată pe această pagină la momentul lansării).
Variantele supuse consultării publice sunt disponibile în materialele atașate: