Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Comunicate de presă

DETAȘAREA ÎN INTERESUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI A CADRELOR DIDACTICE TITULARE

Detaşarea personalului didactic de predare titular se realizează ţinând seama de prevederile art. 247, art. 248, art. 262 şi art. 263 alin. (1)-(10) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de condiţiile prevăzute în Metodologie şi de principiile fundamentale prevăzute la art. 3 din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după derularea etapelor de mobilitate anterioare, precum și cele care devin rezervate în cadrul etapei de detașare în interesul învățământului, se ocupă de cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar prevăzute la art. 5 alin. (1)-(4) din Metodologie, cu respectarea prevederilor art. 5 alin. (5) din
Metodologie, prin detașare în interesul învățământului.
Detaşarea în interesul învăţământului a personalului didactic de predare titular în învăţământul preuniversitar se realizează în baza cererii scrise formulate de unitatea de învăţământ primitoare, pe un post didactic/o catedră vacant(ă)/rezervat(ă) existent(ă) sau care se poate vacanta ulterior la unitatea de învăţământ primitoare până la data de 17 august 2022, cu acordul scris al persoanelor solicitate, conform anexei nr. 14 din Metodologie, cu avizul consiliului/ consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care cadrul didactic este titular.
Personalul didactic de predare titular în învăţământul preuniversitar solicitat pentru detaşare depune un acord la unitatea de învăţământ primitoare, însoţit de actele certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unităţii de învăţământ în care cadrul didactic solicitat pentru detaşare şi-a desfăşurat activitatea, însoțit de o copie a documentului de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră şi de avizul consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care cadrul didactic este titular.
Profesorii din centre și cabinete de asistență psihopedagogică/profesorii logopezi din cabinetele interşcolare se adresează CJRAE în cadrul căruia este normat postul didactic respectiv.
Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar, solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate care necesită atestate/avize suplimentare, trebuie să posede atestatele/avizele necesare, la data depunerii acordului pentru detaşare în interesul învăţământului la inspectoratul şcolar şi la unitatea de
învăţământ primitoare, conform Calendarului.
Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar, solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate care necesită probă practică/orală, trebuie să promoveze aceste probe conform prevederilor art. 4 alin.(4)-(6) şi alin. (8) din Metodologie.
Detaşarea în interesul învăţământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate se dispune prin decizie a inspectorului şcolar general, după aprobarea în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ primitoare/ CJRAE, cu avizul consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care cadrul didactic este titular.
Detaşarea în interesul învăţământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate se poate realiza pentru o perioadă de cel mult 5 (cinci) ani şcolari consecutivi.

Informatii cu privire la detasarea in interesul invatamantului

Acord pentru detașare în interesul învățământului

Coperta-dosar-detașare

Solicitare-detasare-interesul-invatamantului-unitate

DETAȘAREA LA CERERE A CADRELOR DIDACTICE TITULARE

Detaşarea personalului didactic de predare titular se realizează ţinând seama de prevederile art. 247, art. 248, art. 262 şi art. 263 alin. (1)-(10) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de condiţiile prevăzute în Metodologie şi de principiile fundamentale prevăzute la art. 3 din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

  • Tipuri de detaşare la cerere:
    a. Detaşare la cerere prin continuitate;
    b. Detaşare la cerere pe baza notei obţinute la concursul naţional;
    c. Detaşare la cerere prin concurs specific.
  • Cine participă la etapa de detaşare la cerere:
    La etapa de detaşare la cerere pot să participe următoarele categorii de personal didactic:
    a. Cadrele didactice titulare din învățământul preuniversitar de stat și particular;
    b. Cadrele didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular, prevăzute la art. 21 alin. (4) și (6), înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2022, care promovează acest examen.
  • Condiţii generale şi specifice pentru detaşarea la cerere:
    În funcţie de cerinţele postului didactic solicitat şi de caracteristicile postului didactic pe care sunt titulari sau angajaţi ca debutanţi, în condiţiile art. 21 alin. (4, 6) din Metodologie, candidaţii pentru etapa de detaşare la cerere trebuie, la data depunerii dosarului:
     Să deţină avizele şi atestatele prevăzute la art.4 alin. (2) din Metodologie;
     Să solicite, susţinerea probelor orale de cunoaştere a limbii în care se face predarea, după caz, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (4-5) din Metodologie;
     Să solicite, susţinerea probelor practice în profilul postului, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (6, 9, 11) din Metodologie;
    Pentru detaşarea la cerere nu se susţin inspecţii speciale la clasă. În cadrul etapei de detaşare la cerere se pot ocupa:
     Posturile vacante sau rezervate, existente în lista publică a posturilor didactice din aplicaţia informatică a ministerului educaţiei;
     Posturile rezervate care sunt eliberate în timpul şedinţei de repartizare de către alţi candidaţi care se detaşează la cerere;
     Fracţiuni de normă cu păstrarea unei fracţiuni din catedra la care candidatul este titular.
    Detaşarea la cerere a personalului didactic se dispune anual, prin decizie a inspectorului şcolar general. Un cadru didactic titular poate beneficia de detaşare la cerere pe posturi didactice/catedre pe o perioadă de cel mult 5 (cinci) ani şcolari consecutivi.
    Un cadru didactic titular poate beneficia de detaşare la cerere şi detaşare în interesul învăţământului pe posturi didactice/catedre cel mult 10 (zece) ani şcolari consecutivi.
    Cadrul didactic titular într-o unitate de învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, prin detaşare la cerere, ocuparea unui/unei post didactic/catedre vacant(e)/rezervat(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, conform Centralizatorului, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, în condițiile prevăzute de Metodologie.
    Profesorii titulari pe alte catedre, cu specializări în profilul tehnic, silvic, economic sau agricol, pot ocupa prin detaşare la cerere catedre de educaţie tehnologică.

Informatii detasare la cerere

Fisa de evaluare

Coperta-dosar-detașare

Aviz-detașare

Adeverinta post

Cerere_detasare_la_cerere

Concurs pentru ocuparea posturilor 2022

LEGISLAȚIE

Cadrul juridic

Metodologia cadru 2022-2023

ÎN ATENȚIA CANDIDAȚILOR

  • CALENDAR_CONCURS_NATIONAL
  • PRECIZARI CONCURS NAȚIONAL
  • Centre de concurs titularizare 2022
  • Calculul mediei de departajare
  • Validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, în funcție de graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului, se face în perioada 10-20 mai 2022, conform Calendarului naţional. În perioada 10-20 mai 2022 validează înscrierea numai candidaţii absolvenţi înainte de anul 2022 care au finalizat studiile şi prezintă documentul de absolvire.
  • Neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.În perioada 6-8 iulie 2022 se face validarea înscrierii la concurs pentru absolvenții promoției 2022 precum şi pentru absolvenţii 2022 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/ departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic. În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2022 (absolvenți ai studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/ ai departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 13 iulie 2022, până la ora 8.00, la Centrul de concurs la care au fost arondați pentru susținerea probei scrise. Absolvenţii promoţiei 2022 pot participa la proba scrisă în cadrul Concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/ rezervate, numai după prezentarea Adeverinţei de absolvire a studiilor/ programului de pregătire psihopedagogică.
  • Validarea prin semnătură a înscrierilor constă în verificarea fişelor personale, de către candidați sau de către împuterniciți ai acestora prin procură notarială în original. Nevalidarea de către candidat sau de către un împuternicit al acestuia, desemnat prin procură notarială în original, a datelor personale înscrise în sistemul informatic, atrage după sine anularea înscrierii candidatului la concurs.

DOCUMENTE CANDIDAȚI

Notă:

În situații excepționale, dosarele se pot transmite și în sistem online la adresa de e-mai: titularizare.ct@isjcta.ro

Nu se vor accepta dosarele incomplete. Respectați ierarhizarea documentelor  din cererea de înscriere.

Lista posturilor didactice declarate vacante/rezervate actualizată în 06.05.2022

Validarea dosarelor pentru înscriere la concursul național de ocupare a posturilor/catedrelor vacante va avea loc în perioada 18-20.05.2022 la Inspectoratul școlar Județean Constanța, în sala de ședințe după următorul program:

Miercuri, 18.05.2022 – 10.00-16.00 educatoare, matematică, limba engleză

Joi, 19.05.2022 – 9.00 – 16.00 învățători, limba și literatura română, educație fizică și sport

Vineri, 20.05.2022 – 9.00 – 15.00 restul disciplinelor

CANDIDAȚI CARE NU VALIDAT ÎNSCRIEREA LA CONCURSUL NAȚIONAL DE OCUPARE A POSTURILOR/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE

  • PROGRAMAREA INSPECȚIILOR LA CLASĂ

Programare inspecţii CHIMIE

Programare inspecții limba germană

Programare inspecţii consiliere psihopedagogică

Programare inspecţii Ed Muzicală

Programare inspecții LIMBA ENGLEZA

Programare inspectii LIMBA FRANCEZĂ

Programare inspecţii LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ

Programare inspecții MATEMATICĂ

Programare inspecţii PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ

Programare inspecţii TEHNOLOGII

Programare inspecţii RELIGIE ORTODOXA

Programare probe Ed Muzicală Specializată

Programare probe Ed Vizuala

Programare probe orale LIMBA GERMANĂ

Programare probe practice COREGRAFIE

Programare probe practice INFORMATICA SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI

Programare probe practice TEHNOLOGII

Programare inspecție clasă EDUCAȚIE SOCIALĂ

Programare inspecţie specială ECONOMIE

Programare proba practică EDUCAȚIE SOCIALĂ

Programare inspecţii ISTORIE

Programare inspecţii BIOLOGIE

Programare inspecţii turcă și rromani

În perioada 6-8 iulie 2022 se face validarea înscrierii la concurs pentru absolvenții promoției 2022 precum şi pentru absolvenţii 2022 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/ departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic. În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2022 (absolvenți ai studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/ ai departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 13 iulie 2022, până la ora 8.00, la Centrul de concurs la care au fost arondați pentru susținerea probei scrise. Absolvenţii promoţiei 2022 pot participa la proba scrisă în cadrul Concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/ rezervate, numai după prezentarea Adeverinţei de absolvire a studiilor/ programului de pregătire psihopedagogică.
Validarea prin semnătură a înscrierilor constă în verificarea fişelor personale, de către candidați sau de către împuterniciți ai acestora prin procură notarială în original. Nevalidarea de către candidat sau de către un împuternicit al acestuia, desemnat prin procură notarială în original, a datelor personale înscrise în sistemul informatic, atrage după sine anularea înscrierii candidatului la concurs.
Validarea se face la INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN CONSTANȚA, după următorul program:
MIERCURI, 6 iulie 2022: 9-12
JOI, 7 IULIE 2022: 9-11
VINERI, 8 IULIE 2022: 9-11

Anunt-candidati

REZULTATE CONCURS 2022

Note concurs 2022

Anunț contestații

CONCURS DE ACORDARE A GRADAȚIEI DE MERIT 2022

OME 3551 din 07 aprilie 2022

Metodologie_gradatie_merit _2022

Numărul gradațiilor de merit pe funcții_discipline

 

Procedura concurs gradatie de merit personal didactic 2022

Anexa 20 Fisa de (auto)evaluare cadre didactice profesori consilieri gradatie merit 2022

Anexa 21 Fisa de (auto)evaluare personal didactic de predare invatamant vocational artistic gradatie merit 2022

Anexa 22 Fisa de (auto)evaluare personal didactic de predare palate si cluburi copii gradatie merit 2022

Anexa 23 Fisa de (auto)evaluare personal didactic de predare (pregatire sportiva de specialitate) invatamant sportiv integrat si suplimentar gradatie merit 2022

Anexa 12 Fisa de (auto)evaluare cadre didactice invatamant gimnazial, liceal, profesional, posticeal maistri instructori gradatie merit 2022

Anexa 13 Fisa de (auto)evaluare a personalului de conducere, de indrumare si control gradatie merit 2022

Anexa 14 Fisa de (auto)evaluare pentru personalul de conducere din invatamantul sportiv integrat si suplimentar gradatie merit 2022

Anexa 15 Fisa de (auto)evaluare personal de conducere palate si cluburi elevi gradatie merit 2022

Anexa 16 Fisa de (auto)evaluare cadre didactice invatamant prescolar gradatie merit 2022

Anexa 17 Fisa de (auto)evaluare cadre didactice invatamant primar gradatie merit 2022

Anexa 18 Fisa de (auto)evaluare personal didactic invatamant gimnazial, liceal, postliceal gradatie merit 2022

Anexa 19 Fisa de (auto)evaluare invatamant special si integrat profesor psihopedagog, itinerant si de sprijin, logoped, profesor-educator, invatator-educator, invatamant special gradatie

 

Procedura concurs gradatie de merit personal didactic auxiliar_ 2022

Anexa 20 Fișa de (auto)evaluare secretar

Anexa 21 Fișa de (auto)evaluare auditor public intern

Anexa 11 Fișa de (auto)evaluare administrator financiar contabil

Anexa 12 Fișa de (auto)evaluare administrator patrimoniu

Anexa 13 Fișa de (auto)evaluare asistent social

Anexa 14 Fișa de (auto)evaluare bibliotecardocumentarist

Anexa 15 Fișa de (auto)evaluare consilier juridic IȘJ

Anexa 16 Fișa de (auto)evaluare consilier_expert IȘJ

Anexa 17 Fișa de (auto)evaluare informatician

Anexa 18 Fișa de (auto)evaluare laborant

Anexa 19 Fișa de (auto)evaluare mediator școlar

Lista punctaje gradatii de merit 2022

Depunere contestatii

Lista cu rezultatele candidaților participanți la concursul de acordare a gradației de merit, sesiunea 2022, în ordinea descrescătoare a punctajelor acordate, după soluționarea contestațiilor

LISTA FINALĂ CU REZULTATELE CANDIDAȚILOR PARTICIPANȚI LA CONCURSUL DE ACORDARE A GRADAȚIEI DE MERIT, SESIUNEA 2022_22.06.2022

Simpozionul „Tendinţe şi provocări în didactica specialității. Coordonate ale schimbării”

Stimate domn, Stimată doamnă,

Universitatea „Ovidius” din Constanţa, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic şi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei organizează în parteneriat cu  Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa  sâmbătă, 7 mai 2022, a II-a ediţie a Simpozionului „Tendinţe şi provocări în didactica specialității. Coordonate ale schimbării”.
Simpozionul îşi propune să creeze cadrul întâlnirii şi al dialogului real dintre teoreticieni, practicieni şi factori de decizie pentru conturarea direcțiilor concrete de acţiune privind integrarea tehnologiilor în sistemul educaţional românesc cu accent pe modificările curriculare şi formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice în raport cu noile schimbări.


În cadrul Simpozionului, vor fi organizate dezbateri în plen pe tema mentoratului şi a practicii pedagogice în contextul digitalizării, la care îşi vor aduce contribuţia reprezentanții instituțiilor cu expertiză în domeniul curricular, şi ateliere de lucru pe domenii curriculare:
• Didactici aplicate în aria curriculară Limbă şi comunicare
• Didactici aplicate în aria curriculară Matematică şi Ştiinţe
• Didactici aplicate în aria curriculară Om şi societate
• Didactici aplicate în aria curriculară Arte
• Didactici aplicate în aria curriculară Tehnologii
• Didactici aplicate în aria curriculară Educaţie fizică şi sport
• Didactici aplicate în aria curriculară Consiliere şi Orientare
• Didactici aplicate în Învăţământ preşcolar
• Didactici aplicate în Învățământ primar

Deschiderea oficială a simpozionului va avea loc sâmbătă, 7 mai 2022, pe Platforma de învăţare Teams începând cu ora 9.30.

Pentru mai multe detalii accesati pagina:  https://sites.google.com/view/simpoziontpds2022/


Participarea la Simpozion se face prin completarea Formularului de participare.
Formular participare STPDS 2022

COMPLETAȚI FORMULARUL




Vă aşteptăm cu drag!
STPDS 2022

Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă

În perioada 4 aprilie – 13 mai se desfăşoară etapa de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2022-2023, pentru cadrele didactice care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ sau care promovează examenul naţional de definitivare în învăţământ sesiunea 2022, care au obţinut nota sau media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursurile naţionale de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar,
Referitor la continuitatea la suplinire conform art. 87 din Metodologie
Conform prevederilor Pct. 15) din Calendar, soluţionarea cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2022-2023, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza notei/mediei de repartizare minimum 5 (cinci) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2021 şi/sau 2020, respectiv 2021, 2020, 2019, 2018 pentru învăţători/ institutori/profesori pentru învăţământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeaşi clasă de elevi, conform prevederilor art. 87 din Metodologie se face conform calendarului.

2022_ACORD_DIRECTOR_COS7DEF

2022_Cerere_continuitate_Art-63_Art-87

2022_Cerere_emitere_ACORD_CA_UNITATE

2022_INSTIINTARE_ISJ_COS_MIN7_MINDEF

ADEVERINTA_STATUT_POST_COS_MIN7_MINDEF_2022

 

← Older
Newer →
1 9 10 11 12 13 144