Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a organizat sâmbătă, 13 iunie 2015, la Palatul Copiilor, Festivalul de folclor „Mlădiţe Dobrogene”, etapa judeţeană, la care au participat 400 de elevi din clasele I-IV din municipiul şi judeţul Constanţa, calificaţi la fazele anterioare.
Festivalul de folclor „Mlădiţe Dobrogene”, aflat la cea de-a VII-a ediție, a pus în valoare talentul și aptitudinile artistice ale copiilor, precum și dăruirea cadrelor didactice. De asemenea, obiectivele festivalului sunt promovarea folclorul românesc, cultivarea comportamentelor în spiritul valorilor naţionale româneşti, dezvoltarea simţului artistic şi a capacităţii de a comunica prin intermediul artei, precum și valorificarea talentului copiilor. Ediția din acest an s-a remarcat prin calitatea interpretării, a costumelor, dintre toate categoriile ieșind în evidență secțiunea „Obiceiuri și tradiții”.
Inspectorii școlari pentru învățământul primar mulțumesc tutror cadrelor didactice implicate și părinților, dar și primăriilor care au sprijinit transportul copiilor și realizarea unor costume deosebite.
În perioada 15-19 iunie 2015, 4228 de absolvenți vor susține proba de evaluare a competenţelor digitale în laboratoarele de informatică din unităţile de învăţământ liceal. 1.101 absolvenţi au solicitat echivalarea rezultatelor obţinute la examenele cu recunoaştere europeană (ECDL Start şi Complet), iar 1.163 de candidaţi au solicitat recunoaşterea probei de evaluare a competenţelor digitale, întrucât au promovat-o în sesiunile anterioare.
Proba se structurează pe două aspecte, fiind concomitent atât probă scrisă, cât și practică, și se desfășoară pe parcursul a 90 de minute, în intervalul 13.00 – 14.30. Evaluarea competențelor digitale se face conform baremului transmis de Centrul Național de Evaluare și Examinare, pe baza răspunsurilor furnizate de fiecare candidat pe foaia de examen, cât și a produselor software obținute de acesta, conform cerințelor din subiecte.
Rezultatele obţinute la probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale nu se contestă şi se exprimă prin niveluri de competenţă: începător, mediu, avansat şi experimentat, iar rezultatele vor fi afişate la sfârşitul probei.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța a centralizat rezultatele obţinute de candidați la primele două probe, evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română (Proba A) și evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (Limba turcă, Proba B), care s-au desfășurat în perioada 8-10 iunie 2015.
Astfel, la prima probă, din totalul celor 5.266 de candidaţi înscrişi, au absentat 120. Nivelul de competență utilizator experimentat l-au primit 3.257 de absolvenţi, în timp ce alţi 1.241 au obținut utilizator avansat și 648 de candidați au obţinut nivelul de competență utilizator mediu.
În ceea ce privește proba B, evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, 9 candidați dintre cei 10 înscriși la Colegiul Național „K. Ataturk” din Medgidia, care au susținut proba, au obținut următoarele rezultate: utilizator experimentat – 6 candidați, utilizator avansat – 2 absolvenți și 1 candidat a obținut nivelul de competență de utilizator mediu.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța organizează în perioada 11-14 iunie a.c., Concursul național de Chimie „Raluca Rîpan” la care participă 126 de elevi de clasa a VII-a din 40 de județe și din municipiul București, 41 de profesori însoțitori și 25 de membri, profesori evaluatori, în Comisia Centrală.
Deschiderea oficială a competiției va avea loc la Colegiul Național de Arte Regina Maria Constanța în data de 12.06.2015, ora 19.00, iar festivitatea de premiere se va desfășura tot la Colegiul Național de Arte Regina Maria în data de 14.06.2015, ora 15.00.
Proba concursului va fi susținută la Colegiul Național Mircea cel Bătrân în data de 13.06.2015. Mai multe informații referitoare la organizarea și desfășurarea concursului au fost publicate pe site-ul http://raluca-ripan.ro/
Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria” a găzduit, marți, 9 iunie a.c., activitatea „Sărbătorim copilăria prin cântec şi dans“, cuprinsă în Strategia Naţională pentru Acţiune Comunitară (SNAC). Profesorii şi elevii de la Colegiul Național de Arte „Regina Maria”, care s-au implicat în acţiuni de voluntariat, în proiectul „Sărbătorim copilăria prin cântec şi dans”, au primit diplome pentru acţiunile pe care le-au realizat la Centrele de Educaţie Incluzivă „Delfinul” şi „Albatros” din Constanța de la coordonatorul regional SNAC, inspector școlar, prof. Pahon Oana.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța a organizat sâmbătă, 6 iunie a.c., în intervalul orar 10.00-12.00, la Stadionul Farul din Constanța, etapa județeană a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar – atletism pentru elevii din învățământul primar. La această ediție, au participat 80 de elevi din 16 unități de învățământ din municipiu și din județ.
De asemenea, duminică, 7 iunie, începând cu ora 10.00, de la Sala Sporturilor s-a dat startul Crosului Olimpic „Aleargă pentru Tine”. Cei aproximativ 350 de concurenţi au alergat pe un traseu de 5 km, iar la final participanții au primit tricouri, premii în vouchere, cupe și diplome
Organizatorii acțiunii au fost Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Constanța în parteneriat cu Comitetul Olimpic și Sportiv Român, Academia Olimpică Română – Filiala Constanța, Asociația Județeană de Atletism, Primăria Municipiului Constanța și Inspectoratul Școlar Județean Constanța.
Pentru sesiunea iunie-iulie 2015 a examenului de bacalaureat național, s-au înscris 6.492 de candidaţi, dintre care 5.210 de absolvenţi din promoţia curentă şi 1.282 candidaţi din seriile anterioare.
Conform calendarului, în perioada 8-10 iunie a.c., 5.266 de candidați vor susţine în cele 51 de centre de examen – 26 în municipiu, 25 în județ – prima probă din cadrul examenului de bacalaureat, Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română. Examenul va începe la ora 9.00, iar subiectele, elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, vor avea un grad de complexitate care să permită tratarea lor integrală în maximum 10-15 minute. Evaluarea competentelor lingvistice pentru limba română se face, pentru fiecare candidat, de către doi profesori examinatori, dintre care unul este cadrul didactic care a predat disciplina respectivă la clasă, iar celălalt este un alt cadru didactic, de aceeași specialitate, din unitatea de învățământ. Pentru elaborarea răspunsurilor, se acordă fiecărui candidat câte 15 minute, iar pentru susținerea acestora în fața comisiei, câte 10 – 15 minute. Nivelul de competență lingvistică pe care îl obțin candidații se stabilește de către cei doi profesori examinatori din comisie, pe baza grilei descriptorilor: utilizator mediu, utilizator avansat și utilizator experimentat.
Menționăm că Presa are acces în unitățile de învățământ liceal care organizează probe de evaluare a competențelor lingvistice și digitale sau în centrele de examen numai cu avizul președintelui comisiei și însoțită de un membru al comisiei, exclusiv înainte de începerea sau după încheierea probelor. Pentru realizarea materialelor specifice presei este necesar acceptul persoanelor care apar în materialele respective.
Marți, 2 iunie a.c., 6.200 de elevi de clasa a VI-a au susţinut prima probă din cadrul Evaluării Naţionale, la disciplinele din aria curriculară „Limbă şi comunicare” – Limba română şi o limbă străină: franceză, engleză, germană. Proba începe la ora 13:00, iar durata alocării testului este de 60 de minute.
Cea de-a doua probă, s-a desfășurat miercuri, 3 iunie a.c., și a vizat evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” – Matematică, Fizică şi Biologie.
Și elevii de clasa a VI-a au susţinut evaluarea în sălile în care îşi desfăşoară activitatea în mod curent, fiind aşezaţi în bănci în ordinea obişnuită. Testele au fost administrate de un profesor didctic care nu predă la clasa respectivă, asistat de un alt cadru didactic.
Testele care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba și literatura română și celălalt cu specialitatea limba modernă, iar cele care vizează evaluarea unor competențe din aria „Matematică și Științe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice cu următoarele specialități: matematică, fizică și biologie. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului și a instrucțiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.
Menţionăm că rezultatele individuale obținute la Evaluarea Națională nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare și prin informarea elevilor și a părinților elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
În perioada 29 -31 mai 2015, la Galați, s-a desfășurat cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Dans „Împreună pentru viitor”, din cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară.
Cu acest prilej, Emma Harriet Nicholson, Baron de Winterbourne – președinta de onoare a Asociației Children’s High Level Group, Excelența Sa Paul Brummell, ambasadorul Marii Britanii în România și un reprezentant al Ministerului Educației și Cercetării Științifice au fost prezenți la Galați, la deschiderea festivalului la care au participat 21 de echipaje din opt zone ale țării formate din 300 de elevi.
La etapa națională, regiunea 2 Sud – Est a fost reprezentată la secțiunea dans modern de echipa formată din elevi ai Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” Constanţa și ai Centrului Şcolar pentru Educație Incluzivă „Maria Montessori”, iar la secțiunea dans tradițional Constanța a fost reprezentată de echipa formată din elevi ai Centrului Şcolar pentru Educație Incluzivă „Albatros”.
Concursul a fost inițiat de Ministerul Educației și Cercetării Științifice în parteneriat cu Asociația Children’s High Level Group și s-a adresat unităților de învățământ care desfășoară activități în cadrul SNAC.