În săptămâna 18- 22 aprilie 2016, în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Constanța se derulează Programul Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!
Acesta urmărește implicarea elevilor, a cadrelor didactice și a comunității, în activități extracurriculare și extrașcolare, care să valorizeze aptitudinile şi competenţele copiilor în domenii diverse şi interesante.
În derularea activităților, școala constănțeană are numeroși parteneri: organizații nonguvernamentale, instituții de cultură, autorități locale, agenți economici etc. Oferta de acțiuni pentru această perioadă a fost stabilită după o consultare prealabilă a tuturor factorilor implicați în demersul educațional: părinte, elev, cadru didactic, comunitate.
Așadar, în urma acestor consultări au fost stabilite variate activități, printre care amintim:
O mare parte dintre elevii constănțeni participă în această săptămână la proiecte (festivaluri, concursuri) educative județene, regionale, naționale, printre care se numără:
„Ne bucură faptul că, și în acest an, Programul Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun! este conceput cu responsabilizarea elevilor, părinților, dar mai ales, cu participarea membrilor comunității locale și a reprezentanților societății civile. Școala aparține comunității. Așadar săptămâna activităților nonformale este un excelent prilej pentru elevi de a-și exersa- mai mult ca oricând- talentele, abilitățile, competențele și de a utiliza în această direcție și resursele comunității” a declarat Inspectorul Școlar General prof. Zoia- Gabriela Bucovală.
Proiectul privind Învățământul Secundar în România (ROSE), finanțat printr-un împrumut de 200 de milioane de euro acordat de Banca Mondială, își propune să contribuie la reducerea abandonului în învățământul secundar și terțiar și la creșterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat. și va fi implementat în perioada 2015-2022 de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS) prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE). Acesta va sprijini 80% dintre liceele de stat și 85% dintre facultățile din România, pentru a răspunde problemelor care împiedică tranziția elevilor de la învățământul secundar superior la învățământul terțiar, precum și finalizarea primului an de facultate.
ROSE oferă sprijin în abordarea atât a factorilor academici, cât și a factorilor personali ce conduc la abandonul școlar al elevilor sau studenților prin activități remediale, tutorat, consiliere, activități extracuriculare, activități de practică, programe de tip școală de vară și centre de învățare. Printre beneficiari se află elevii din liceele de stat cu performanțe scăzute și studenții din primul an de studii, dar și personalul din aceste instituții de învățământ. În plus, proiectul sprijină intervenții la nivel de sistem în învățământul secundar superior, inclusiv prin revizuirea programelor școlare, asigurarea formării profesorilor și revizuirea sistemului de evaluare a elevilor.
Guvernul României și Banca Mondială se așteaptă ca până la finalul implementării proiectului ROSE, de rezultatele acestuia să beneficieze 1,6 milioane de elevi din 1.160 de licee identificate ca având „performanțe scăzute” și studenți din 300 de facultăți ce se confruntă cu riscul de abandon în primul an.
Apel – Elaborarea manualului de granturi pentru licee
Apel – Dezvoltarea sistemului informațional de management al proiectului
Urmare a aprobării planului-cadru pentru clasele V-VIII, Ministerul Educației Naționale şi Cercetării Științifice organizează o procedură de selecție a profesorilor interesați să participe în grupurile de lucru pentru elaborarea curriculumului pentru disciplinele/domeniile de studiu obligatorii din învățământul gimnazial.
Grupurile de lucru corespunzătoare disciplinelor/domeniilor de studiu vor fi formate din câte 15 cadre didactice de specialitate din învățământul preuniversitar care dețin minimum gradul didactic II și din cadre didactice de specialitate din învățământul universitar.
Criteriile de selecţie utilizate sunt portofoliul profesional al candidatului şi proiectul inovativ de programă şcolară pentru un curs obligatoriu la nivelul disciplinei/curs, realizat schematic, pentru un singur an de studiu. În analiza candidaturii, cele două criterii vor avea o pondere de 50%-50%. Informaţii privind criteriile de departajare în caz de egalitate sunt disponibile în Apelul pentru selecția profesorilor în GLC
PRETRANSFER Punctaje dosare depuse 2016
Eventualele contestații se depun la Registratura ISJ Constanța conform programului:
– vineri, 1 aprilie 2016, între orele 12.30 – 14.00
– luni, 4 aprilie 2016, între orele 10.00 – 12.00 și 14.00 – 15.00
Ședința publică pentru soluționarea restrângerii de activitate Program ședintă ISJ 22.03.2016