Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Comunicate de presă

Anunț pentru candidați serii anterioare/ alte județe – înscriere BAC 2025

ÎN ATENȚIA CANDIDAȚILOR EXAMENULUI DE BACALAUREAT 2025, ABSOLVENȚI AI SERIILOR ANTERIOARE DIN UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT NIVEL LICEAL CARE NU SE MAI REGĂSESC ÎN REȚEAUA ȘCOLARĂ SAU A ABSOLVENȚILOR DIN ALTE JUDEȚE

În  conformitate  cu  Ordinul  ministrului  Nr.  6481/30.08.2024  privind  organizarea  și  desfășurarea examenului de bacalaureat național – 2025 și Ordinul ministrului Nr. 4799/31.08.2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat 2011 cu modificările ulterioare, precum și cu precizările Ministerului Educației și Cercetării transmise prin Adresa Nr. 27904/23.05.2025 în perioada 2-6 iunie 2025 (cu excepția zilei de 5.06.2025) va avea loc înscrierea candidaților pentru recunoașterea/susținerea probelor  A, B,  C,  D  (competențe)  din cadrul examenului național  de bacalaureat, sesiunea iunie 2025.

CANDIDAȚII CARE PROVIN DIN SERIILE ANTERIOARE DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT NIVEL  LICEAL  CARE  NU  SE  MAI  REGĂSESC  ÎN  REȚEAUA  ȘCOLARĂ  SAU  CARE PROVIN DIN ALTE JUDEȚE VOR PARCURGE URMĂTOARELE ETAPE:

  1. Completarea unei cereri tip (în anexă) la Biroul Registratură al Inspectoratului Școlar Județean Constanța (str. Mihai Eminescu Nr. 11) și anexarea la aceasta a următoarelor documente:
    • foaia matricolă (în original);
    • carte de identitate (copie);
    • certificat naștere (copie);
    • certificat căsătorie (copie);
    • adeverință  de  la  unitatea  de  învățământ  absolvită  cu  sesiunile  susținute  și  probele promovate (în original).
  1. Comisia Județeană de Bacalaureat (CJB) va aronda candidații la centrele de evaluare a competențelor, în funcție de specializare/profil. Candidații vor fi anunțați telefonic în vederea ridicării documentelor eliberate de CJB.
  2. Dosarul  primit  de  la  CJB  va  fi  depus  de  către  fiecare  candidat  la  centrul  de  evluare  a

competențelor unde a fost arondat, însoțit de alte documente specifice (comunicate de către unitatea de învățământ desemnată centru de evaluare competențe), în vederea încheierii înscrierii.

 

Pentru optima desfășurare a acestei proceduri, menționăm că toate etapele precizate mai sus se vor desfășura în perioada 2-6 iunie 2025 (cu excepția zilei de 5.06.2025).

Programul Biroului Registratură este:

  • luni- joi, interval orar 9.00- 11.30, 14.00-15.30;
  • vineri, interval orar 9.00-11.00.

 

IMPORTANT!!!

În situația în care candidații de mai sus au de susținut probe de competențe aceștia sunt așteptați la sediul Inspectoratului Școlar Județean Constanța- cu documentele precizate- în data de 2 iunie 2025 în vederea arondării în timp util și a demarării procedurii de susținere.

Cerere înscriere BAC 2025 – candidați serii anterioare/ alte județe 2-6 iunie 2025

 

Evaluare națională la finalul clasei a VIII-a 2025

  • Legislație

O R D I N privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024—2025

PROCEDURĂ cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale 2025

  • Documente utile

Anexa 1 Cerere egalizare sanse EN VIII 2025

  • Calendarul activității de vizualizare a lucrărilor

3 iulie 2025 (14.00-18.00) – Depunerea cererilor de vizualizare a lucrărilor, vizualizarea lucrărilor scrise descărcate din platforma de evaluare digitalizată și depunerea contestațiilor la unitatea de învățământ care a fost centru de examen (14.00 – 17.00: depunerea cererilor de vizualizare; 17.00-18.00: vizualizarea lucrărilor și depunerea contestațiilor).

4-5 iulie 2025 – Vizualizarea lucrarilor scrise descărcate din platforma de evaluare digitalizată și depunerea contestațiilor la unitatea de învățământ care a fost centru de examen (în intervalul orar 9.00 – 17.00, conform graficului afișat).

PERIOADA VACANȚEI ȘCOLARE DIN INTERVALUL 23 FEBRUARIE 2026-27 FEBRUARIE 2026

În ședința Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Constanța din data de 13.03.2025, conform Deciziei Nr. 137/13.03.2025, vacanța școlară din luna februarie 2026 s-a stabilit, pentru unitățile de învățământ din județul Constanța, în perioada 23.02.2026-27.02.2026.

Teste de antrenament – subiecte 2025

Numărul 29 din 2025 al revistei Dynamis a Casei Corpului Didactic Constanța cuprinde toate variantele de subiecte realizate în luna mai 2025, în cadrul grupurilor de lucru organizate pe discipline la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Constanța.

Toate aceste variante de subiecte sunt puse la dispoziția elevilor, constituind un antrenament util în vederea pregătirii examenelor naționale.

https://drive.google.com/file/d/1miNHMyyp9LNz37x1PdaIJgnIYUtkkhWE/view?usp=drive_link

ZIUA NAȚIONALĂ A MESERIILOR

Cu ocazia ZILEI NATIONALE A MESERIILOR vă invităm să vizionați alaturi de elevii dumneavoastră din clasele a V-a până la a VIII-a, Ghidul meseriilor ce vor fi școlarizate în anul școlar 2025-2026 în învățămâtul profesional constanțean, în perioada 11-21.03.2025.

Activitatea va fi monitorizată de membri Consiliului Consultativ al Învățământului Profesional și Tehnic.

GHIDUL MESERIILOR INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN CONSTANȚA 2025-2026

Înscrierea în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar pentru anul școlar 2025-2026

  • LEGISLAȚIE

ORDIN privind aprobarea Calendarului înscrierii copiilor antepreșcolari și preșcolari în anul școlar 2025-2026 în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare

METODOLOGIE-CADRU DE ÎNSCRIERE A COPIILOR ÎN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR CU PERSONALITATE JURIDICĂ CU GRUPE DE NIVEL PREȘCOLAR ȘI/SAU ANTEPREȘCOLAR ȘI ÎN SERVICIILE DE EDUCAȚIE TIMPURIE COMPLEMENTARE

Situația locurilor disponibile pentru reînscriere și înscriere

  • INFORMAȚII UTILE

    telverde ISJ 3

    Disponibil de luni până vineri, în intervalul orar 08.00-16.00 (luni-joi) și 8.00 – 14.00 (vineri)

Dosarul de înscriere într-o unitate de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, precum și în serviciul de educație timpurie complementar cuprinde următoarele documente:

  • cerere-tip: pe această cerere, părintele/reprezentantul legal al copilului va trece trei opțiuni (trei unități de învățământ) pe care acesta le are în vedere pentru copil;
  •  copie de pe certificatul de naștere al copilului;
  •  copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal;
  •  adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;
  •  alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
  • (după caz) În situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă a cererii-tip, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere.
  • (dacă este cazul) dovada modului în care se exercită autoritatea părintească în cazul părinților divorțați și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.

La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente:

a) adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;

b) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.

După depunerea cererii și a dosarului de înscriere, acesta trebuie validat.

Indiferent de modalitatea de depunere a cererii-tip de înscriere, validarea se face la unitatea școlară la care se solicită înscrierea, în prezența părintelui/reprezentantului legal al copilului care trebuie să prezinte actul de identitate propriu și certificatul de naștere al copilului, în  original, precum și copii ale acestora pentru a fi certificate conform cu originalul de către persoana desemnată din cadrul comisiei de înscriere de la nivelul unității de învățământ.

În situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ declarația-tip pe proprie răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere.

Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la unitatea de învățământ la care părintele solicită înscrierea sau prin intermediul mijloacelor electronice și constă în compararea datelor introduse în aplicația informatică cu documentele transmise/depuse de către părinte. Validarea cererii-tip tipărite poate fi realizată doar prin semnătură la sediul unității de învățământ.

Ghid întrebări & răspunsuri || Înscrierea/Reînscrierea în învățământul antepreșcolar și preșcolar || 2025 – 2026:

https://www.edu.ro/ghid_intrebari_raspunsuri_inscriere_invatamant_prescolar_anteprescolar

NOTĂ:

Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR – https://www.siiir.edu.ro/siiir/) nu permite înscrierea la mai multe unități de învățământ

  • Documente specifice

Cerere tip înscriere antepreșcolar 2025

Cerere tip înscriere preșcolar 2025

 

← Older
Newer →
1 2 3 4 147